Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Mätt :)

Av Rulle - 25 december 2008 07:13

Wow...  jag är fortfarande mätt.. julmat ftw  :).. 200.000 situps så är man ikapp igen ^^^

igår jättemysigt och massor med mat.. sedan off to work 20:00

 vilka julklappar sen då.. tack älskade barn.. ni är ju så otroligt lyhörda.. och jag som tyckt att julklappar till oss var överdrivet.. hehe denna gång träffade ni så rätt som man bara kan, tack älsklingar..  och jag avrundar med att ta in en bild på "skällaren" Mindi... lite frusen och gärna vill visa husse att "det är kallt nu.. kom igen öppna dörren!"

 
 
Maddo

Maddo

1 januari 2009 17:31

Oh, fy satan vad söt!

http://dreammaddo.blogg.se

 
Ingen bild

Rulle

2 januari 2009 03:38

Hahaha... visst är hon :)

 
Maddo

Maddo

3 januari 2009 10:51

hmm... en stund finns alltså inte? Om man säger: Vi åker om en stund... hur ska jag då veta när jag ska vara klar?

http://dreammaddo.blogg.se

 
Maddo

Maddo

3 januari 2009 13:56

Fast många tar för givet att man vet hur lång en stund är, det är det som irriterar mig. Att aldrig få veta hur lång stunden väntas kunna bli, när du säger "en stund" menar du troligtvis att du inte vet hur lång tid det tar, men du har ett hum om det kanske blir 15 minuter eller 5 minuter. Om någon då ställer frågan hur lång stund då? Kan du svara (ta ex. på att det tog en "kort stund") att det tar runt 1-3 minuter att skriva, vilket du också kan säga innan att det kommer ta mellan 1-4 minuter (eller som du sa en kort stund) att skriva. Förstår du? Om du säger att du har ont kan du sätta smärtan på en skala (läkarna ställer ofta frågan "på skala 1-10) och sedan har man överseende med att vi känner smärta olika och har en bredd på det (ex. svarar du 3 så kanske det är mellan 2-5 i förhållande till andra). Hur skalar man en stund?

http://dreammaddo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rulle - 4 augusti 2010 05:20

     Imorgon får vi in en "ny" kille på gitarr, han har spelat lääänge och är driven så det blir alltså bara att köra med låtarna... äntligen sista medlemen på plats och det är bara att åka, känns skönt efter all väntan, allt som gäller nu är att...

Av Rulle - 16 juli 2010 16:20

     Idag och 8 dagar framåt behöver jag all hjälp jag kan få.. min son försöker få ett jobb som Superstädare och det kräver att man loggar in en gång per dag och dator och röstar på honom, så har ni tid och lust att hjälpa en ung man så är ni m...

Av Rulle - 3 juni 2009 11:15

Förra fredagen var jag i Blå hallen för att inta Nobelmiddag ( 2008) Det var det godaste jag ätit på väääldigt länge, att jag är så här sen med att komma med inlägget beror på att jag väntar in bilder som jag ej ännu fått , men jag lovar att lägga ut...

Av Rulle - 24 april 2009 07:42

Så var det dags.. Radarparet  Danne och Rulle ut på ett hisnande äventyr i stor båt.. vädret skulle bli fint så  vem vet, kommer kanske hem lite solbränd....

Av Rulle - 11 februari 2009 21:38

Då är studion straxt klar för inflyttning och det kommer att bli oerhört kul att börja köra på nya trummor..  har sett fram emot detta en längre tid och nästa vecka är det premiär inspelning på torsdag.. oj oj oj.. känner mig som ett barn inför julaf...

Ovido - Quiz & Flashcards