Alla inlägg under januari 2007

Av Rulle - 30 januari 2007 21:54

jag vet inte vad det är med nätterna men de lockar fram det bästa hos mig, förvirrade stackars människor i behov av hjälp, andra som bara försöker hitta en plats att sova på tills dess att deras plan lyfter tidigt på morgonen och sedan har vi de som festat lite kvällen innan de flyger och söker lite sällskap, kan man ha ett bättre arbete?Klart man måste älska alla för att jobba här ( det är upp till dem hur långvarig "kärleksrelation" vi ska ha) och inse att det är ett stressmoment för det flesta som inte är riktigt vana flygresenärer, inatt kommer solresor... otroligt roliga människor som kommer hem lite trötta och som alla andra bara vill hem snabbast möjligt... där står jag och välkomnar de hem och hjälper dem att snabbt hitta det de skall för att sedan forsla dem vidare så att de tryggt kommer på annan transport...hahaha jag är min egen hjälte :)

Av Rulle - 24 januari 2007 14:50

Om Mona Sahlin nu blir högsta hönset och vi får ny regering tror ni att hon kommer att förbättra skyddet för er kvinnor? Ändra lagar och så vidare? ...Jag menar vissa kan ju klara sig genom att skylla på varandra eller rent av bara klara sig för att tjejen hade druckit lite för mycket..jag tycker då att man ska titta på vad de anklagade gjort innan... och döm den som gjort mest brott eller har flest domar på sig. Någon av dem ska ju sona tycker jag! Klart... jag kan ju ha fel.

Av Rulle - 24 januari 2007 13:29

Jag väntar då på en lång harrang om min syster´s resa till lilla Idrefjäll, var där för lääänge sedan och spelade musik (Afterski) över en helg...roligt men jobbigt för ovana muskler i benen... bra ställe med mycket bad (inomhus)och mycket dans på kvällar,.... skidor är inte helt fel att ha med sig.

Av Rulle - 24 januari 2007 13:08

Walter Kegö var en av talarna och hade en del intressanta saker att säga bl.a om omsättningen i dollar per år i EU = 500 miljarder dollar!i Sverige ligger den på 20 miljarder kr.Det tycks som om tull och polis äntligen fattat att ända sättet att slå mot dessa är att ta tillgångarna för dem, England har tydligen haft så länge och de går tillbaka i tiden och räknar ut vad de kan ha tjänat och hunnit göra av med före "beslaget" och ger böter till vedebörande som omvandlas till fängelse om dessa ej kan betala,... nu talar vi om de större fiskarna inte knarkare/langare på gatunivå...för dessa finns helt andra åtgärder och grupper som väntar och arbetar med helt andra metoder och medel.Visste ni att ca 3-5% av knarket som flödar in i Sverige stoppas av Tull/Polis....till det kan jag nämna att tex ca 1 ton Cannabis smugglas in till Sverige per år ...och siffran kan komma att växa...eller minska beroende på oss...vi vanliga människor och vår inställning, och naturligtvis Tull/Polis.

Av Rulle - 22 januari 2007 17:00

23 Januari ska jag på drogseminarium genom arbetet, kommer att bli spännande.... hur upplägget är vet inte jag, men jag återkommer med nyvunna kunskaper och delar med mig.

Av Rulle - 22 januari 2007 15:27

Förutom bloggen och resterande daglig datorsyssla + arbete...finns ju inte många timmar till annat, hur får ni tiden att räcka till?.Till sånt som är roligt menar jag, tråkiga insnöade dagar går ju an, men fina dagar då själen skriker " UT DIN GALNING, UT!" ... vill ha recept..och kom inte med "planering" utan det skall vara roliga förslag där man kanske måste försaka någon annan viktig syssla :)

Av Rulle - 22 januari 2007 15:07

Kära "Hallå" såg ditt inlägg om skidorna och som du såg nu så finns länken "kommentera" till höger ja... nu skall du bara hitta rätt inlägg att svara på...lycka till och tack för inläggen :)

Av Rulle - 22 januari 2007 15:03

Vad är det med mig och trampa folk på tårna....tycks vara inbyggt i mitt system på något sätt... nåväl det finns sämre sätt att få liv i en blogg :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards